پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3009
-
الف
+

مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره «مقاومت» برگزار شد

مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت شامگاه جمعه دوم مهرماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت شامگاه جمعه دوم مهرماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش آی‌فیلم، در ابتدای مراسم محمد خزاعی دبیر چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت، به عنوان اولین سخنران پشت تریبن قرار گرفت و گفت: در این دوره از جشنواره ۲۳۹ اثر از هنرمندان ایرانی و ۶۱ اثر از کشورهای خارجی شرکت می‌کنند. همچنین آثاری با موضع شهدای حرم در سراسر کشور برای دانشجویان و با همراهی هنرمندان کشور نمایش داده می‌شود.

در ادامه محسن رضایی، سردار نقدی، محسن مومنی شریف، محمود صلاحی و جواد جباری روی صحنه آمدند تا نکوداشت فرج الله سلحشور، فرید کشن فلاح، غضنفر رکن آبادی و سعید سیاح طاهری برگزار شود.

در ابتدای این نکوداشت پسر زنده یاد فرج‌الله سلحشور روی سن آمد تا از سردیس پدرش ساخته استاد یوزباشی رونمایی شود.

پس از این نکوداشت محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پشت تریبون رفت و در سخنانی عنوان کرد: مقاومت نیاز به عشق دارد، نیاز به قلم دارد، نیاز به جوششی دارد که افکار عمومی را از تردید ها پاک و منزه کنند.

وی ادامه داد: ما دست و بازوی هنرمندان عزیر را می‌بوسیم که با کمترین امکانات باز هم فیلم‌هایی در حوزه مقاومت می‌سازند این هنرمندان به دور از هیاهوی بین‌المللی و خارج از تاثیرات هالیوود و حمایت کنندگان میلیاردی از اسراییل و عربستان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند. اما در این میان کسانی که با تاثیرپذیری از طلسم‌های فرعونی خود را از این حیطه کنار کشیده‌اند تا با ساخت آثاری در محافلی دیگر برای آنها کف بزنند روزی به این نتیجه می‌رسند که اشتباه کرده‌اند.

پس از صحبت‌های محسن رضایی نوبت به تقدیر از برگزیده اقلام تبلیغی چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت رسید. از بین نامزدهای بخش اقلام تبلیغی (طراحی پوستر) تندیس جشنواره به مهدی باقری برای طراحی پوستر «شیار۱۴۳» رسید.

تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی بخش عکس به محمد مهدی دلخواسته برای مجموعه عکس فیلم «مزار شریف» رسید.

در این بخش از مراسم نوبت به تجلیل از عزیزالله حمیدنژاد رسید. منوچهر شاهسواری مدیر عامل خانه سینما، محمد بزرگ نیا به همراه همسر امیر سرتیپ حسینی از شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران روی سن آمدند. عزیز الله حمیدنژاد تندیس و جایزه خود را به خانواده شهید آبشناسان تقدیم کرد.

با حضور حمید بهمنی، جهانگیر الماسی، محسن نفر، مسعود آب پرور روی صحنه، دیپلم افتخار برگزیده سوم نماهنگ توسط هیات داوران این بخش به محمد و حسین بوشهری برای نماهنگ های «لبیک» و «عمار داره این خاک» اهدا شد.

دیپلم افتخار برگزیده دوم نماهنگ به مهدیار عقابی برای نماهنگ «ارغوان» رسید.

تندیس برگزیده اول بخش نماهنگ چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت به محمدحسین مهدویان برای نماهنگ «چشم به راه» و «از خون جوانان وطن» رسید. حبیب والی نژاد به نیابت از مهدویان روی صحنه حاضر شد و جایزه وی را دریافت کرد.

بزرگداشت نادر طالب زاده از دیگر بخش‌های مراسم بود که خانواده شهید احمد غلامی از شهدای مدافعین حرم، محمد حسین نیرومند مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و شهریار بحرانی کارگردان سینمای کشور برای تجلیل از نادر طالب‌زاده روی صحنه حاضر شدند و از این سینماگر و نویسنده تجلیل کردند.

داوران بخش پویانمایی چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت شامل بهرام عظیمی، مجید اسماعیلی و سید علیرضا گلپایگانی برای اهدای جایزه برگزیدگان پویانمایی روی صحنه آمدند و جایزه بهترین پویانمایی کوتاه را به سیدمحمدرضا خردمندان برای پویانمایی «آنتراکت» دادند.

تندیس بهترین پویانمایی سینمایی چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت به محمدامین همدانی برای «فهرست مقدس» اهدا شد.

در این بخش از مراسم با پخش کلیپی اعلام شد که از اصغر بختیاری مستندساز و از همکاران شهید آوینی تجلیل می‌شود و همسر شهید اقبالی، امیر گلفام و سلیم غفوری برای قدردانی از او به صحنه آمدند.

در ادامه جایزه بهترین خلاصه فیلمنامه در بخش قلم طلایی به سید حمید طاهری برای نگارش «ننه گیلان» اهدا شد و جایزه بهترین طرح سینمایی در بخش قلم طلایی به فهیمه سلطانی برای نگارش فیلمنامه «کارو» اهدا شد.

همچنین از محمدرضا شرف‎الدین تجلیل شد.

سخنران بعدی مراسم عبدالعلی علی عسکری رییس رسانه ملی بود. علی عسکری رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جنگ فرهنگی علیه اسلام و مقاومت گفت: راه اندازی بیش از ۲۰۰ شبکه فارسی زبان با مفاهیم انحرافی بر ضد فرهنگ ملت ایران از شواهد این جنگ است. راه اندازی فضای مجازی جبهه دیگری از این جنگ فرهنگی است. در این میان فرماندهان و عوامل فرهنگی فعالان عرصه فرهنگ هستند و فیلم و سینما اوج اثرگذاری در دنیای امروز است.

وی تاکید کرد: شما هنرمندان با توجه به اهمیت مقاومت در برابر استکبار کمر همت بسته اید و تلاش می کنید. شاید امروز کار شما ابعاد وسیعی نداشته باشد اما بی شک در آینده ابعاد کار شما گسترش پیدا می کند.

عسکری در توضیح اهمیت جشنواره فیلم مقاومت گفت: جشنواره مقاومت یک دفاع مقدس دیگری را شکل می‌دهد که کارش از جنگ تحمیلی سخت‌تر است. امروز هدف دشمنان ما این است که فضا را به گونه‌ای شکل دهند تا جامعه جهانی رهبری آنها را بپذیرد. شما فعالان فرهنگ باید تلاش کنید تا این اهداف دشمنان محقق نشود.

وی ادامه داد: سازمان صدا و سیما از همه آثار ارزشمند در حوزه مقاومت در زبان‌های مختلف حمایت می‌کند. همچنین از جشنواره مقاومت می‌خواهم که با استفاده از اینترنت فعالیت خود را گسترس دهد ما نیز در صدا و سیما همه تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهیم.

تجلیل از جعفر دهقان بازیگر سینما با حضور علی نصیریان و محمد خزاعی بخش دیگر مراسم بود.

در ادامه مراسم احمد مرادپور، مهدی فرجی، حجت الاسلام رستگاران، احمد میرعلایی، محمدرضا عرب، محمد خزاعی برای اهدای جوایز برگزیدگان بخش سینمایی ویدئویی چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت روی صحنه آمدند.

تندیس بهترین فیلمنامه به خیرالله تقیانی پور  برای فیلمنامه «تونل» رسید.

دیپلم بهترین کارگردانی به احمد بحرانی و خیرالله تقیانی پور برای فیلم «تونل» رسید.

تندیس بهترین کارگردانی این بخش به داریوش غذبانی برای کارگردانی فیلم «مردان آفتاب» اهدا شد.

دیپلم افتخار بهترین فیلم در بخش سینمایی ویدیویی به مهدی تربتی فرد برای کارگردانی «تا مدار ده درجه» رسید.

سپس عبدالعلی علی عسکری، سردار نقدی، محمد حسین حقیقی، محمد کاسبی، جواد شمقدری و مجید رضابالا برای اهدای برگزیدگان بخش مجموعه های تلویزیونی به صحنه آمدند.

تندیس بهترین فیلمنامه به هادی مقدم دوست و حمید نعمت الله برای مجموعه تلویزیونی «وضعیت سفید» رسید.

تندیس بهترین کارگردانی مجموعه تلویزیونی به مسعود جعفری جوزانی برای سریال در چشم باد رسید.

تندیس بهترین مجموعه تلویزیونی به حبیب الله کاسه ساز، مسعود جعفری جوزانی و عباس اکبری برای تولید فازهای مختلف «در چشم باد» رسید.

دیپلم افتخار بهترین تهیه کنندگی مجموعه تلویزیونی به محمدرضا شفیعی برای سریال «وضعیت سفید» اهدا شد.

تندیس بهترین بازیگری در مجموعه های تلویزیونی به شهاب حسینی برای سریال «شوق پرواز» رسید.

تندیس بهترین بازیگری در مجموعه های تلویزیونی به شهاب حسینی برای سریال «شوق پرواز» رسید.

ص گ / س م

نظر شما
ارسال نظر